5 důvodů, proč koupit diesel

Možná tomu sami nevěříte, ale některé faktory hovoří i pro nákup ojetého auta s dieselovým motorem.

Zatímco jsme se minule v článku 5 důvodů, proč nekupovat diesel zabývali tím, proč se naftovému autu vyhnout a raději skočit do zdravějšího benzínového modelu, nyní se podíváme na 5 důvodů, proč si automobil se vznětovým motorem pořídit.

Jezdíte často dlouhé trasy

Pokud trávíte denně v autě několik hodin a zpravidla většinou na dálnicích nebo hlavních silnicích, začíná dieselové auto dávat smysl. Určitě umíte počítat, takže je vám jasné, že při velkém kilometrovém proběhu se investice do naftového auta začíná vyplácet. Ale nejde jen o to, kolik kilometrů najezdíte. Jde i o to, jak s takovým autem jezdíte.

Protože se na dálnicích často pohybujete konstantní rychlostí po dlouhou dobu a jen s částečně zatíženým motorem (Fabia 1.4 TDI se nepočítá), vznětový motor v této situaci funguje nejefektivněji. Nejen, že jeho spotřeba pak spadne velmi nízko, ale klesne i jeho zatěžování a pravděpodobnost vzniku fatálního (a drahého) problému v důsledku necitlivého a hrubého zacházení.

Takže, jestli najezdíte denně 200 km poklidným tempem po dálnicích, pak diesel rozhodně ANO. Ale jestli stejnou porci najezdíte třeba po městě nebo i po dálnici stylem brzda-plyn, tak pak pořád raději benzín.

Taháte těžké náklady

Máte doma jachtu a nevíte, zda je lepší Porsche Cayenne GTS nebo Audi Q7 V12 TDI? Pokud pravidelně taháte takový náklad k moři nebo na oblíbené jezero, rozhodně si kupte diesel. Ale to samé platí, pokud máte často naložený kufr své Octavie nebo Fabie po střechu těžkým harampádím, nebo vozíte denně čtyři dobře živené kamarády.

Diesel si díky většímu točivému momentu v nižších otáčkách lépe poradí s velkou zátěží a není potřeba kvůli každému kopci podřazovat a točit motor v omezovači. Diesel se tedy opět ukazuje jako efektivnější a výsledně pro vaši peněženku (i nervy) únosnější.

Máte přístup k „levné“ naftě

Nebudeme rozebírat, jak a kde k takové naftě přijdete, ale pokud si máte vybrat mezi benzínem  nebo naftou za polovinu, nebudeme vám to rozmlouvat. Pak se vám investice do naftového auta velmi rychle vrátí a začne se vyplácet i po malém kilometrovém nájezdu.

Jenom si dejte pozor, jestli je ta „levná“ nafta také dostatečně kvalitní, abyste brzy nesplakali v servisu nad výdělkem. Víte přeci, jak jsou moderní diesely na kvalitu nafty choulostivé…

Baví vás surfovat na vlně točivého momentu

Nás v redakci ty opožděné návaly točivého momentu štvou. Jestli ale máte rádi, jak se prvních deset sekund po sešlápnutí pedálu plynu nic neděje (všechny atmosférické jednačtyřky jsou tou dobou už dávno pryč), pak se vám znenadání zlomí návalem newtonmetrů páteř, a o pět sekund později už zase musíte řadit, abyste si užili další vlnu, prosím…

Jako ideální auto se na to jeví třeba načipovaný Volkswagen Passat 1.9 TDI nebo něco podobného.

 Autor: redakce autoweb

Zdroj: autoweb.cz

 

X
1227 logo
Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.