Prodeje nových aut se citelně propadly, takže dealeři jsou víc než kdy dřív závislí na servisních službách. I jejich objem však aktuální lockdown omezil, i když by nemusel. Servisy proto vymýšlejí různé speciální akce, díky kterým může zákazník ušetřit, některé firmy nabízejí, že přijedou za zákazníkem až domů.
„Někteří motoristé jezdí s poškozenými auty zbytečně, protože neví, že servisy teď normálně fungují,“ říká ředitel obchodu a marketingu servisních služeb Louda Auto Pavel Boháč.
„Jediným aktuálním omezením je přitom skutečnost, že se auta předávají venku před provozovnou. Po domluvě si navíc servisy dokážou přijet pro auto až do bydliště zákazníka, v době opatření bezplatně mu půjčit náhradní vůz, pak mu opravené auto přivezou zpátky. To je služba, na kterou zatím nejsou čeští zákazníci zvyklí, ale bude stále častější.“
Největší obavy z překračování hranice okresů jsou Auto Louda vidět na pobočkách v Kolíně a Svitavách, což jsou menší města s velkou spádovou oblastí. Naopak třeba v servisech v Praze a Brně je provoz téměř v běžných číslech.
Pokles objemu servisních prací pozorují i jiní dealeři, přikládají to hlavně omezením pohybu mezi okresy. „Zaznamenali jsme, že zákazníci nepřijedou z důvodu nastavených omezení pohybu obyvatel. Pokud však zákazníci přijedou na servis, požadují většinou jen skutečně nezbytné úkony na vozidle a ostatní servisní činnosti nechávají na později. Zásadnější uvolnění opatření se jistě projeví v razantním nárůstu objednávek právě na odložené servisní úkony,“ řekl pro iDNES.cz Karel Klouda, generální ředitel dealerské skupiny Auto Palace.
„Servisy autorizované sítě značky Škoda v Česku jsou nadále v provozu. V souvislosti s vládními nařízeními došlo jen ke změně kontaktu se zákazníkem. Veškeré objednávání a komunikace se servisy probíhá distančně telefonicky nebo emailem. Příjem zákazníka a sepsání zakázkového listu přijímací technik provádí prostřednictvím tabletu ve venkovních prostorách servisu. Vnitřní zákaznické prostory provozoven jsou uzavřeny,“ shrnuje aktuální situaci za českou značku mluvčí tuzemského zastoupení Pavel Jína.
Nejlepší čas na servis je tak právě teď. Servisy mají volněji než obvykle a ještě nabízejí mnohdy zajímavé slevy. Po uvolnění omezení pohybu naopak bude nával lidí mnohem větší, navíc se k tomu přidá i pravidelné výměny pneumatik ze zimních na letní.
Autor: Martin Šidlák
Zdroj: idnes.cz