Ale takové předání jiskry může jednoho krásného dne skončit spálením veškeré elektroniky automobilu. Proč se to může stát a (to asi nejdůležitější) jak se vyhnout takovému vývoji událostí?

Spálit elektroniku můžete jak u svého automobilu, tak u vašeho zachránce, a to běžným a zdánlivě naprosto neškodným nastartováním na kabely. Stává se to zřídka, ale žádný řidič nechce být v podobné situaci, protože i částečná výměna elektroniky v autě bude stát pěkný balík. Nejčastěji shoří pouze akumulátor. K tomu dochází, když z různých důvodů začne baterie nabíjejícího stroje dodávat proud baterii nabíjeného stroje v okamžiku, kdy je baterie již zcela nabitá energií.

Motoristé spálí generátor nejen při zapálení cigarety, protože dělají různé chyby. Patří mezi ně pokus „nastartovat“ auto s běžícím motorem, pokus „nastartovat“ auto při zapnutém zapalování, „dobít“ baterii s nižší kapacitou. Všechno výše uvedené může způsobit zkratování, ale ne vždy se to stane. Následující tři uvedené chyby patří k těm nejzávažnějším: použití vodičů s příliš nízkým profilem, porušení algoritmu kontaktního připojení, použití poškozených nebo zoxidovaných vodičů. Tyto chyby často vedou k smutným následkům.

Aby v autě nic nevyhořelo, měli byste nejprve dodržovat techniku a správný postup pro postup startování přes kabely. Takže ještě před připojením baterie dvou automobilů musíte zajistit, aby byla vypnuta veškerá elektronika v obou vozidlech. Nejprve jsou připojeny „plusy“ a teprve poté záporné póly baterií. V tomto případě jsou vodiče nejprve připojeny k nabíjející baterii a teprve poté k nabíjené baterii. Teprve poté se spustí motor a začne nabíjení. Zbývá pouze nechat vozidlo běžet na volnoběh po dobu 3–5 minut, poté musíte odpojit baterie v opačném pořadí.
Autor: Matěj Hrnčíř
Zdroj: autozive.cz