Více než polovina českých řidičů neví, podle čeho správně identifikovat zimní pneumatiku. Celých 22 % nemá ponětí, jak zimní plášť vypadá, 15 % sází na označení písmeny M+S a dalších 17 % se řídí vzorkem s lamelami. Nelichotivou statistiku přinesl průzkum společnosti STEM/MARK pro značku Barum, jež vyzpovídala 443 respondentů.
„Tyto možnosti definují zimní pneu jen částečně. Znak M+S nesou gumy s lepšími záběrovými vlastnostmi na sněhu (např. terénní pláště). Vzorek s jemnými lamelami najdete na terénních, celoročních i zimních gumách,“ varuje Juraj Ižvolt, šéf divize Marketing Continental Barum. „Jediným správným označením zimní pneumatiky je tzv. Alpský symbol: sněhová vločka ve stylizovaném horském masivu,“ dodává.
Slavné to není ani se znalostí minimální hloubky dezénu. Celých 28 % dotázaných by v zimě používalo gumy s menším než čtyřmilimetrovým vzorkem, což zákon zakazuje. Připomeňme, že nové pláště mají hloubku drážek 8 mm. Při rychlosti 50 km/h je rozdíl v brzdné dráze na sněhu mezi novou a povoleně sjetou pneumatikou 14 metrů!
Potěšujícím faktem budiž alespoň to, že přezouvání na zimní obutí nenecháváme na poslední chvíli. „Do 1. listopadu nasadí zimní pneumatiky 89 % českých řidičů,“ říká dále Ižvolt a připomíná, že letní pláště přestávají optimálně fungovat v době, kdy venkovní teplota pravidelně klesá pod 7 °C. Pro Čechy je při výběru nové sady nejdůležitější cena, následují vlastní zkušenosti a výsledky testů.
Zdroj: auto.cz