Mezi ojetými vozy vzrostla poptávka po rodinných autech meziročně o pět procent. Vyplývá to z dat skupiny Aures Holdings, která provozuje sítě autocenter AAA Auto a Mototechna. Navzdory boomu SUV jsou u českých zájemců s rodinou stále populární tradiční karoserie. Nejprodávanějšími rodinnými vozy v síti bazarů jsou Škoda Octavia, Škoda Fabia a VW Passat.
34 % rodinných aut na úvěr
„S ohledem na stále nejistou ekonomickou situaci rodiny stále častěji kupují vozy s nějakou variantou nákupu na splátky. Jen v našich autocentrech si 34 % rodinných aut pořizují zákazníci na úvěr, SUV dokonce v šestatřiceti procentech,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka Aures Holdings. Vloni byl přitom podíl o dvě procenta nižší, předloni dokonce o šest.
Kombíky stále táhnou
U tuzemských zájemců stále vedou kombíky s pořádným kufrem, v „áčkách“ tvoří 27 % všech prodaných ojetin. SUV a crossovery se však hbitě dotahují, meziročně si tato kategorie polepšila o 4,7 procenta na celkových 22,9 %. Zájem o MPV je mezi lety konstantní, ale vzhledem k tomu, že nabídka se v posledních letech výrazně zúžila, bude vozů tohoto střihu do budoucna méně také v bazarech.
SUV jsou oblíbenější s benzínem
Rodinné ojetiny se nejčastěji kupují s dieselovým motorem. U kombíku tvoří 62,9 %, v případě MPV je to skoro pětapadesát procent. Jen u SUV je situace odlišná, tady s 53,8% podílem vedou motory benzinové.
Přes 22 % vozů má pohon všech kol, čtyřiatřicet procent ojetin se prodá s automatickou převodovkou. Nejprodávanější značky vás asi nepřekvapí. V bazarovkách vede Škoda (28,3 %) před VW (11,5 %) a Hyundaiem (8,3 %).
Autor: Stanislav Kolman
Zdroj: auto.cz