Existuje ale lepší způsob, než sklo každých 15 minut otírat suchým hadříkem?

K zamlžení oken v interiéru vozu dochází v zimě ze dvou hlavních důvodů: prvním je rozdíl teplot mezi venkem a interiérem vozu, druhým je zvýšená vlhkost vzduchu uvnitř kabiny. Proto, aby bylo možné zabránit kondenzací vody na skle, je nejprve nutné odstranit z prostoru pro cestující všechny zjevné příčiny zvyšování vlhkosti. Nejčastější příčinou je sníh, led nebo voda na kobercích automobilu.

Kromě toho se důrazně doporučuje větrat vnitřek vozu studeným a suchým venkovním vzduchem. Nejčastěji to lze udělat ráno, když se motor zahřívá. Stačí otevřít okno a vpustit čerstvý vzduch dovnitř. Během jízdy lze přívod čerstvého vzduchu regulovat pomocí ventilace a topného systému.
Aby se předešlo problému zamlžení oken v autě, doporučuje se před odjezdem kabinu důkladně vyvětrat. Pokud náhodou řídíte s dobře vyhřívaným interiérem, měli byste to po zastavení na parkovišti vpustit dovnitř čerstvý vzduch. K tomu bude stačit na několik minut otevřít dveře, aby se vyrovnaly teploty v kabině a venku. Občas také stojí za to zkontrolovat izolační materiály a karoserii, abyste případně našli místa, kde je narušená celistvost konstrukce.

Mimochodem, oproti populární „radě“ v mrazivém počasí proti mlžení skel nijak nepomůže zapnutí klimatizace. Většina modelů totiž při nízkých teplotách klimatizaci vůbec nezapne. To vše kvůli tomu, že chladivo začíná tuhnout již při -5 stupních. Speciální zařízení proto jednoduše nevpustí kapalinu do jednotky.
Autor: Tomáš Hrnčíř
Zdroj: autozive.cz