Bohužel, jak to vypadá, si budou muset lidé a firmy zakoupit nové vozy, aby splňovali podmínky. Některá auta staršího typu požadované bezpečnostní prvky totiž nemají.
Na jaké novinky se z Bruselu od roku 2022 můžete těšit? Je to například systémy detekce a varování před zranitelnými účastníky silničního provozu vpředu a po stranách vozidla, především při změně směru jízdy nebo hlídání mrtvého úhlu u autobusů a nákladních automobilů. Dále je to černá skříňka a u osobních vozidel nebude chybět sledování únavy řidiče a také bezpečné couvání s kamerou a inteligentní asistent rychlosti.
Předpokládá se, že povinným bude i asistent hlídání jízdy v pruhu nebo systém nouzového brzdění. Některé tyto prvky už moderní auta mají, ale co ty, která byla vyrobena dříve? Dostanou majitelé těchto aut nějaké dotace, aby si mohli pořídit nové a bezpečnější auto dle směrnic Evropské unie? To se nikde samozřejmě nepíše.
Dle statistik se udává, že až 90% nehod je způsobeno lidskou chybou, avšak nutno se zamyslet nad tím, jestli opravdu povinná armáda bezpečnostních prvků automobilu zaručí, že se lidé poučí a začnou se více věnovat dění na silnici.
Zavedení těchto bezpečnostních prvků do povinné výbavy automobilů není zatím povinné, avšak to se může brzy změnit. Evropský parlament a Rada EU musí návrh nyní schválit. Přesto se už předtím na tzv. třístranném jednání dohodly o podobě.
Autor: Vojtěch Koval, Foto: Shutterstock
Zdroj: autojournal.cz