Na témata týkající se dopravy mluvil poslanec Evropského parlamentu Tomáš Zdechovský, Petr Vomáčka, odborník na ekologii provozu ze spolku Čistá mobilita, tajemník Sdružení dovozů automobilů Josef Pokorný a expert na problematiku náhradních dílů Josef Förster.
„Na trhu už nejsou subjekty, které cíleně odstraňují filtry pevných částic,“ uvádí Förster. Zmiňuje také, že vozidla často nemají poškozený filtr, je jen ucpaný, což se dá řešit řízenou regenerací v servisu, která se dá pořídit do tisíce korun. V uplynulých měsících navíc automobilky výrazně snížily ceny náhradních filtrů.
Förster také upozorňuje, že na trhu jsou nefunkční náhražky částicových filtrů, které nefungují.
Nezávislé testy filtrů pevných částic (FAP, DPF) potvrzují, že neoriginální filtry jsou jen nefunkční atrapy (více čtěte zde).
Důležitá je údržba
„Moderní naftové i benzinové motory jsou velmi vstřícné k životnímu prostředí,“ zaznělo na konferenci. Experti připomínají, že správnou funkci takových motorů ovlivňuje kvalita paliva a především správná údržba a užívání. „Dieselové motory nejsou vhodné pro použití v městském provozu,“ připomněli odborníci.
Volají také po změně měření emisí při technických kontrolách nebo rovnou v provozu na evropské úrovni. „V Německu u kontrol měření emisí na technických kontrolách neprojde desetkrát víc aut než v České republice,“ zaznělo na konferenci. „V současnosti se pracuje na změně legislativy v Česku,“ uvádí k tomu Josef Pokorný z SDA.
„Měla by být také stanovena pravidla pro schvalování filtrů z druhovýroby, evropská pravidla pro homologace jsou nyní velmi jednoduchá,“ dodává.
Europoslanci z Výboru pro dopravu v uplynulém týdnu vyzvali k boji proti stáčení kilometrů (podrobnosti najdete zde).
Zdroj: auto.idnes.cz