Jedete na dovolenou? Zkontrolujte pneumatiky!

Při cestě (nejen) do zahraničí se vyplatí pečlivá kontrola. Hřebík na cestě předvídat nemůžete, odhalit stávají poškození obutí ano.

Tohle je několik jednoduchých rad, se kterými přichází výrobce pneumatik Bridgestone, a kterým přikládá v souvislosti s právě probíhající sezónou letních dovolených mimořádný význam. Už jen z pohledu výzkumu, který při kontrolách automobilů po celé Evropě odhalil, že více než 78 % vozidel jezdí na pneumatikách, které nevyhovují požadavkům na bezpečný provoz.Tak tedy, co dělat? Chystáte se na dovolenou, zavazadla se pomalu hromadí v předsíni a je třeba připravit auto na cestu… K zajištění bezpečného cestování stačí tři rychlé kontroly.

Zkontrolujte hloubku dezénu.
Samozřejmě, nepřipouštíte si nic jiného než slunečné počasí, ale znáte to, dešti se, pokud neplánujete cestu přes Saharu, možná nevyhnete. A s dostatečnou hloubkou dezénu můžete řídit s absolutní i během zhoršených meteorologických podmínek. Minimální legislativou požadovaná hloubka vzorku je 1,6 mm a nejde jen o to, nedostatečná hloubka dezénu má za následek prodloužení brzdné dráhy na mokrém povrchu.

Zkontrolujte tlak vzduchu v pneumatikách.
Tohle je asi samozřejmost, minimálně pro každého řidiče, který jezdí více či méně sportovně, Optimální práci odvádí guma jen při optimálním tlaku… Takže se přesvědčte, že máte dostatečně nahuštěné pneumatiky a nezapomeňte, že pro plně naložený vůz jsou doporučené odlišné hodnoty tlaku vzduchu v pneumatikách.Takže pokud máte na střeše box plný až k prasknutí a v zavazadelníku kola, bowlingové koule nebo složený horkovzdušný balón, tak upravte. Doporučené hodnoty na přední a zadní nápravě naleznete na vnitřní stěně dveří, na víčku palivové nádrže nebo v uživatelské příručce pro uživatele. Tlak vzduchu v pneumatikách se kontroluje ve studeném stavu, ale to asi víte. Stejně jako znáte důvod, proč se o tlak v pneumatikách starat - podhuštěné pneumatiky zhoršují ovladatelnost, jízdní vlastnosti a brzdění.

Zkontrolujte poškození nebo opotřebení.
Pokud jste na těch samých gumách ještě před několika dny „týrali“ auto na závodním okruhu, je tento bod pro vás extra důležitý. Nicméně i bez této předchozí aktivity zkuste odhalit oděrky, šrámy a možná jiná poškození nebo nerovnosti. Během dlouhé cesty se mohou snadno zvětšit různě poškozená místa na pneumatice, například od ostrých předmětů. V případě pochybností se obraťte na odborníka, aby posoudil případné riziko. Asi není třeba říkat proč.

Když pomineme fakt, že není nic horšího než v noci na dálnici řešit výměnu kola nebo někde na rumunském venkově shánět servis, tak samo o sobě je podstatné, že poškozené nebo opotřebované pneumatiky mohou za jízdy prasknout a způsobit případně ztrátu kontroly nad autem. Těch pár minut kontroly před jízdou se pak jako investice do bezstarostné cesty určitě vyplatí.

zdroj: autoweb.cz

X
1227 logo
Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.