Jezdit na zimních v létě je horší než na letních v zimě

Tzv. „povinné zimní pneumatiky“, kterými nás počastovali volení zástupci, mají jeden vedlejší efekt. Plno lidí jezdí celý rok na zimních, ale ty kdykoli jindy než na sněhu a ledu fungují výrazně hůř než kvalitní letní pneumatiky.

Příchod jara zase znamená hromadný úprk do pneuservisů a přezouvání na letní pneumatiky. Někdo to řeší svépomocí a prostě si přehodí sady kol doma, někdo má uskladněné jen pneumatiky a nechává si auto pravidelně přezouvat. To má výhodu v tom, že vám pneuservis pokaždé kola vyváží. „Někteří ze zákazníků považují vyvažování kol za nedůležité nebo žádají kola nevyvažovat s tím, že to není potřeba. Neuvědomují si, že nevyvážená kola mohou mít vliv na jízdní komfort a také může dojít ke zbytečnému poškození podvozku v důsledku vibrací kol," říká specialista v oboru pneumatik Jaroslav Braňka. A někdo na to kašle úplně a jezdí celý rok na zimních.

„No a co, pořád je lepší jezdit v létě na zimních a neporušovat zákon než obráceně,“ šlo by namítnout. Ale jak se říká, cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly. Zákonodárce chtěl napáchat dobro, tak prostě nařídil povinné zimní pneumatiky. A asi nedomyslel, že to bude mít také negativní efekt.

Připomeňme si ještě jednou, co znamenají ty „povinné zimní pneumatiky“ a proč vlastně povinné nejsou. Detailně jsme to rozebrali v samostatném článku, ale jen připomeneme: abyste směli vyjet jen na zimních pneumatikách, musí se v období mezi 1. 11. a 31. 3. na silnici nacházet souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, případně když lze očekávat, že takové podmínky nastanou.

Autor: Dalibor Žák

Zdroj: garaz.cz

X
1227 logo
Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.