Jezdíte na časované bombě, varují pojišťovny e-koloběžkaře. Nehod přibývá .

eši čím dál více při pohybu po městě volí přesun pomocí elektrokoloběžky. Oceňují na nich výhodu rychlého přesunu i šetření peněz za drahé pohonné hmoty. Jen v Praze je těchto malých vozidel v provozu přes dva tisíce a lze očekávat, že jich ještě přibude.

Jenže ze zdánlivě bezstarostné jízdy se v případě nehody může stát noční můra. Škoda se pak může vyšplhat i do statisícových částek a veškeré úhrady míří rovnou za viníkem.
Na elektrokoloběžky se totiž nevztahuje povinnost mít sjednané povinné ručení. Příležitost v tomto stavu vidí představitelé pojišťoven. Apelují na uživatele nejen elektrokoloběžek, ale i elektrokol, aby situaci nepodceňovali a pojistili se. Některé už dokonce nabízejí i speciální odpovědnostní pojištění právě na provoz zmíněných dopravních prostředků.
„Dotyčný se nemusí bát, že by škodu, kterou na nich způsobí svému okolí, musel platit ze své kapsy,“ vysvětlila hlavní výhodu produktová manažerka Slavia pojišťovny Jana Pejsarová. Pojistné stojí necelé čtyři stovky na rok.

Největší tuzemská Generali Česká pojišťovna nabízí krytí škod způsobených nejen na tradičním kole či koloběžce, ale i v jejich elektrické verzi už také jako součást autopojištění. „Ze zkušeností totiž víme, že řidič bývá zpravidla také cyklistou. Nemluvě o tom, že počet těch, kteří využívají alternativně nebo přímo v kombinaci s řízením auta právě jednokolky, koloběžky a kola, v posledních letech dramaticky narostl,“ sdělil mluvčí Jan Marek.

Další Deníkem oslovené pojišťovací instituce konkrétně zaměřené produkty nechystají. Jednohlasně ale doporučují mít sjednané Pojištění odpovědnosti v běžném občanském životě. „Za relativně nízké pojistné slouží k náhradám újem způsobených členy domácnosti v souvislosti s rozmanitými činnostmi nebo vztahy v běžném občanském životě,“ uvedl mluvčí pojišťovny Kooperativa Milan Káňa.

Pojistka na blbost nestačí
Zbystřit by rozhodně měli klienti spoléhající pouze na pojištění odpovědnosti – tedy takzvanou pojistku na blbost. Ta totiž může být nedostačující. „Vztahuje se spíše k odpovědnosti zaměstnance vůči zaměstnavateli. Toto je volnočasová aktivita, tudíž doporučuji pojištění občanské odpovědnosti,“ zdůraznila mluvčí pojišťovny Uniqa Eva Svobodová.

Největší tuzemská Generali Česká pojišťovna nabízí krytí škod způsobených nejen na tradičním kole či koloběžce, ale i v jejich elektrické verzi už také jako součást autopojištění. „Ze zkušeností totiž víme, že řidič bývá zpravidla také cyklistou. Nemluvě o tom, že počet těch, kteří využívají alternativně nebo přímo v kombinaci s řízením auta právě jednokolky, koloběžky a kola, v posledních letech dramaticky narostl,“ sdělil mluvčí Jan Marek.

Další Deníkem oslovené pojišťovací instituce konkrétně zaměřené produkty nechystají. Jednohlasně ale doporučují mít sjednané Pojištění odpovědnosti v běžném občanském životě. „Za relativně nízké pojistné slouží k náhradám újem způsobených členy domácnosti v souvislosti s rozmanitými činnostmi nebo vztahy v běžném občanském životě,“ uvedl mluvčí pojišťovny Kooperativa Milan Káňa.

Pojistka na blbost nestačí
Zbystřit by rozhodně měli klienti spoléhající pouze na pojištění odpovědnosti – tedy takzvanou pojistku na blbost. Ta totiž může být nedostačující. „Vztahuje se spíše k odpovědnosti zaměstnance vůči zaměstnavateli. Toto je volnočasová aktivita, tudíž doporučuji pojištění občanské odpovědnosti,“ zdůraznila mluvčí pojišťovny Uniqa Eva Svobodová.


Autor: Miroslav Elsnic

Zdroj: denik.cz

Foto: Shutterstock

X
1227 logo
Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.