S blížící se zimou nastává období, kdy se automobily rychleji špiní. Řidiči tak ještě častěji než v létě budou řešit, jak si automobil umýt. Jak mycí linka, tak ruční mytí totiž může automobil poškodit. Má vůbec dilema mezi automatickým mytím a ručním mytím nějaké správné rozřešení?
Popravdě řečeno, asi ne, protože v obou případech řidiči hrozí, že se automobil nějakým způsobem poškodí. Majitel tak musí zhodnotit rizika a zvážit, co je pro něj lepší řešení. Ruční mytí sice bývá pečlivější, zároveň je ale násobně dražší, což se zvlášť v zimním nešvaru moc nevyplatí. Tím nejlepším řešením je samozřejmě ruční mytí vlastními silami, kdy vlastník nejlépe ví, co se s autem děje. Na to má ale čas jen málokdo.
Zároveň je ale potřeba se mytí nevyhýbat, a to zvlášť v zimě. Dnešní automobily jsou sice vůči agresivním materiálům, jako je sůl z posypu silnic, lépe chráněny než v minulosti, stále je ale nutné je z auta pravidelně smývat pro prodloužení jeho životnosti. Na choulostivých místech totiž nanesená špína může vést k rezavění vozu.
Nešetrné kartáče
O nešetrných kartáčích v mycích linkách se vyprávějí legendy už mnoho let. Pravdou je, že myčky už nevyužívají tak drsné kartáče jako kdysi, stále ale kartáče mohou lak automobilu nějakým způsobem poškodit. Tato hrozba se dále zvyšuje v případě, že automobil máte silně znečištěný – kartáče můžou písek nebo bláto roznést po laku a tím ho poškrábat. Z toho důvodu je ideálním řešením automobil před vjetím do automatické myčky řádně předmýt ve wapce.
Poškrábání laku však není jediná hrozba, stačí si zapomenout odmontovat anténu a riziko jejího ulomení mycím rámem je rázem na světě. To tzv. žraločí ploutve jsou ve větším bezpečí.
zdroj: auto.cz