„Do 30. června nebudeme chtít žádné pokuty. Děláme to proto, abychom evidenci vozidel vyčistili,“ doplnil Ťok. Úřad totiž nemá jasno v tom, kolik vozidel z uvedených 700 tisíc stále fyzicky existuje. Podle odhadů jich ale může být zhruba polovina.
Pokud majitel vozu zjistí, že v polopřevodu je, měl by co nejdříve navštívit úřad.
Od července už nepřihlášené auto přihlásit nepůjde. Zákon ani vyhlášky podle Ťoka s opravným prostředkem po tomto datu nepočítají. Už současný stav, kdy nový majitel vozidlo nepřihlásí, platný zákon obchází.
V rozporu se zákonem je i majitel, který tímto způsobem nechá vozidlo z databáze zmizet místo toho, aby jej nechal sešrotovat. I v tom případě bude úřad podle Ťoka postupovat benevolentně, a pokud takový majitel vozidlo nepřihlásí, nehodlá jej ministerstvo postihovat. Tento způsob používají například lidé, kteří se zbavili vraku tím, že jej rozebrali a dali do šrotu po částech. Dnes už ale nejsou schopni podat doklad o ekologické likvidaci vozidla, dodal ministr.
Podle zástupců skupiny autobazarů AAA Auto se problematika nevyřešených polopřevodů týká spíše soukromých osob a jednotlivců. AAA na přelomu roku evidovalo přes 11 000 aut s nedořešenou registrací, nyní to jsou jednotky kusů. „Problém polopřevodů se týká spíše soukromých osob, které na sebe vůz neregistrovaly záměrně, většinou proto, aby ušetřily na ekologické dani. Vozy v polopřevodu jsme ovšem připraveni nadále vykupovat, pokud mají příslušnou dokumentaci,“ uvedla generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.
Problematikou polopřevodů se zabývá novela zákona o podmínkách provozu na pozemních komunikacích, která možnost nepřihlášení vozidla od letošního roku omezuje. Odhlášení a přihlášení už nejsou dva samostatné úkony. Nově musí původní i nový majitel na úřad společně, nebo zmocnit toho druhého, či případně třetí stranu. O převodech aut čtěte více zde
zdroj: auto.idnes.cz