„Na dálnici dostaneme lidi, kteří by si dálniční známku stejně nekoupili,“ uvedl Ťok.
Celkem 111 kilometrů ministerstvo vybralo proto, že jde o komunikace sloužící jako obchvaty velkých měst, které tak lidé bez známky nebudou muset objíždět po silnicích nižších tříd.
Opatření se týká obchvatů měst, případně měst, kterými prochází silnice první třídy. Například se jedná o vjezdy do Prahy a část Pražského okruhu, dálnice kolem Plzně, Ústí nad Labem, Kroměříže nebo Olomouce.
„Poplatky za dálnice se přitom zvyšovat nebudou, zůstávají stejné,“ zdůraznil Ťok.
Nově vyjmuté dálniční úseky v okolí některých měst
Obchvat Prahy od D7 po ulici k Barrandovu
D1 u Kroměříže
D5 Beroun, Králův Dvůr
D5 Plzeň
D6 Praha
D7 Praha
D8 Ústí nad Labem
D10 Brandýs nad Labem
D11 Praha
D35 Olomouc
D46 Prostějov
Zdroj: ČTK, ministerstvo dopravy
Loni úřad ze zpoplatněné sítě vyňal zhruba 45 kilometrů silnic, na výběrech poplatku se to prakticky neprojevilo, uvedla ČTK.
Babiš: Příští rok se postaví 140 kilometrů
S ministrem dopravy vystoupil i předseda hnutí ANO Andrej Babiš. „Chtěli jsme informovat o výstavbě dopravní infrastruktury. Bohužel naše koaliční vláda zdědila situaci, že v roce 2010 byla zastavena výstavba dálnic, a nebyla tady jasná vize,“ nechal se slyšet Babiš.
„Ušetřili jsme na obsluze dluhu 10,7 miliardy, z toho šlo tři miliardy na dopravu. Příští rok počítáme se stavbami v délce 140 kilometrů,“ dodal ministr financí.
zdroj: novinky.cz