Němečtí policejní odborníci by nejraději zavedli v celé Evropské unii jednotný registr dopravních přestupků, samozřejmě podle domácího modelu. Informoval o tom deník Bild. Věc má jeden háček: také výše pokut by ve všech státech Unie měla být stejná, což zejména obyvatelé zemí s nižší kupní sílou rozhodně neuvítají.
Pasi Kemppainen, předseda evropské organizace dopravní policie TISPOL řekl: Každý řidič v tom musí mít jasno: všude mu hrozí stejné riziko pokut! Rainer Wendt, šéf německé policejní unie DPoIG, se odvolává na evropské statistiky o úmrtích, které hovoří o 30 tisících zmařených lidských životů, a kritizuje: Skoro všechno je z Bruselu regulováno. O bezpečnosti silničního provozu to ale neplatí.
Suverénně nejpopulárnějším dopravním přestupkem v Německu je dle Spolkového úřadu pro motorová vozidla (Kraftfahrt-Bundesamt) špatné parkování, bohužel bez konkrétních čísel, protože ta nejsou zaznamenána centrálně. V roce 2010 bylo druhým nejčastějším prohřeškem překročení nejvyšší povolené rychlosti (2.831.000 případů) a třetím nedání přednosti v jízdě (389 tisíc). Následuje nedodržení bezpečné vzdálenosti (169.000) a nesprávné předjíždění (109.000). Ze závažnějších přečinů jmenujme jízdu bez řidičského průkazu (104.000) a řízení vozidla pod vlivem alkoholu nebo jiných drog (103 tisíc).
Pokud jste přesvědčeni o tom, že jsme jednou ze zemí, na kterou by případné zavedení jednotných pokut těžce dolehlo, máte určitě pravdu. Mnohé z vás ale možná překvapí, že výše pokut za většinu typických přestupků je již dnes s našimi západními sousedy plně srovnatelná.
Zdroj: auto.cz