V druhé vlně pandemie covidu-19 vydala Evropská unie nařízení Omnibus II, které v nouzovém stavu ulevilo řidičům a automaticky prodloužilo platnost osvědčení o STK vozidel, jež měla vypršet v období 1. září 2020 – 30. června 2021 o deset měsíců (psali jsme podrobněji ZDE).
Toto opatření platilo jednorázově a skončilo. „Řidič, jemuž u vozu uplynula platnost STK ve výše zmíněné době, má prodlouženou platnost o dobu deset měsíců od data původního uplynutí platnosti. Můžeme se tedy ještě setkávat s případy prodloužených STK, nejdéle však do dubna příštího roku. Například v případě, kdy řidiči skončila platnost STK k 30. červnu 2021, mu je prodloužena do 30. dubna 2022,“ připomněla Hana Rubášová z tiskového oddělení prezidia Policie České republiky.
Tato úleva je však jednorázová, týká se jen zmíněné části řidičů a automaticky se s dalším nouzovým stavem neprodlužuje, jak si mnozí řidiči mylně myslí. Policie tedy žádné výmluvy tolerovat nebude.
V současné době veškeré úřady včetně stanic technické kontroly fungují bez omezení a neplatí ani žádná zvláštní opatření a nařízení prodlužující platnost STK. Doporučujeme všem řidičům bedlivé sledování konkrétní platnosti jejich STK,“ dodala Rubášová pro iDNES.cz.
Část českých řidičů prodlouženou platnost STK u svých aut využila. Kolika aut se však úleva týká, není známo – ministerstvo dopravy ani policie takové statistiky nevedou. Konec platnosti nařízení Omnibus II navýšil počet provedených technických prohlídek jen mírně. „V druhém pololetí roku 2021 došlo k mírnému nárůstu provedených pravidelných technických prohlídek oproti pololetí prvnímu. Na STK je však u provádění technických kontrol vozidel standardní situace,“ informoval mluvčí resortu dopravy František Jemelka.
Autor: Martina Procházková
Zdroj: idnes.cz