„Mnohá města sice dokážou postavit parkoviště, ale už neřeší návaznou dopravu nebo jim chybí systém na regulaci dopravy v centru,“ řekl Horský. Města by tak podle něj měla výstavbu záchytných parkovišť lépe propojovat s městskou dopravou a svou dopravní politikou pro centra měst.
Jako další problém Horský uvedl nízkou informovanost řidičů. Například v Praze podle něj v posledních letech vzniklo několik tisíc míst na různých místech, mnohá z nich jsou však z velké části nevyužívaná, protože o nich nikdo neví.
Veřejný sektor by tak podle něj měl stávající projekty nejen v parkování lépe propagovat na veřejnosti. Jako příklad uvedl Rakousko, kde stát v minulosti mnohokrát vedl při propagaci novinek v dopravě dlouhou mediální kampaň.
Jako pozitivní příklad Horský jmenoval České Budějovice, kde loni vzniklo přes 4000 parkovacích míst na kraji města, která jsou podle něj díky komplexnímu dopravnímu systému a dobré propagaci města od počátku plně využívaná. Nová parkovací místa by se letos měla otevřít také v Brně, kde by na záchytných parkovištích mělo vzniknout až 2000 míst.
Češi jsou podle Horského navíc při parkování nedisciplinovaní, protože se často snaží obcházet nastavená pravidla, aby mohli parkovat co nejblíže ke svým domům nebo pracovištím. Tím narůstá deficit míst pro parkování uvnitř měst.
Česká parkovací asociace vznikla v roce 2013 s cílem vytvořit základnu o zákonných a technických podmínkách pro vytváření parkovacích míst v Česku. Asociace má 32 členů z řad městských organizací, dopravních firem a operátorů parkovišť.
Zdroj: auto.idnes.cz