Požáry elektromobilů, které vzniknou kvůli baterii, jsou strašákem mnoha lidí. U Directu mají klienti i v těchto případech výraznou výhodu. Pojišťovna totiž pojištění elektromobilů výrazně rozšířila. „V případě požáru, u kterého bylo příčinou zahoření vadné baterie, poškození elektromotoru, porucha při nabíjení nebo zkrat elektroinstalace vozidla, zaplatíme kromě shořelého auta i cenu dílu, který požár způsobil. Pojišťovny přitom standardně díly, které jsou poškozené kvůli technické závadě, neproplácí,“ říká mluvčí Direct pojišťovny Nela Maťašeje. A dodává, že v tomto případě je potřeba mít havarijní pojištění sjednané pro případ přírodního nebezpečí, kam patří i požár.
Částka, kterou klienti za shořelou baterii dostanou, bude záviset na jejím stáří. U baterií do 5 let zaplatí Direct 100 % ceny nové, u baterie od 5 do 10 let pak 80 % ceny a u starší baterky to pak bude časová cena, tedy hodnota, kterou měla před nehodou.
Kromě toho Direct rozšířil pojištění i na škody, které vzniknou na nabíjecích stanicích pro elektromobily, takzvaných wallboxech. „Pojištění se vztahuje na škody, které vzniknou při nabíjení pojištěného elektromobilu. V tomto případě je potřeba mít sjednané havarijní pojištění pro případ dopravní nehody,“ vysvětluje Maťašeje
Součástí každého autopojištění jsou také asistenční služby, které řidičům elektromobilů mimo jiné pomohou, když jim v bateriích na cestách dojde energie a nebudou moci pokračovat v jízdě. V tomto případě je možné zavolat na asistenční linku, která vyšle na místo odtahovou službu. Odtahovka pak auto převeze k nejbližší nabíjecí stanici. „Tyto nabíječky ale nemusí být vždy úplně blízko, proto doporučujeme nastavit si u asistenčních služeb dostatečně vysoký limit, aby zaplatil celou cestu odtahovky,“ upozorňuje mluvčí Direct pojišťovny.
Nastavte si raději vyšší limit u povinného ručení
Kromě toho Direct pojišťovna doporučuje nastavit si i vyšší limit u povinného ručení. I když minimum dané zákonem je 50 milionů korun, škody, které mohou vzniknout například požárem elektromobilu v garážích a na podobných místech, mohou být daleko větší. „I když požárů elektromobilů není mnoho, tak jejich likvidace je velmi náročná. Řidičům proto nabízíme možnost si sjednat povinné ručení s limitem až 250 milionů korun,“ dodává Maťašeje.
Autor: Ondřej Daňa
Zdroj: Direct, autojournal.cz
Foto: Shutterstock