Stavbaři pozastavili práce na rekonstruovaném úseku dálnice D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. Po odstranění betonových desek z krajnice vozovky se zjistilo, že je dálnice v horším stavu než počítal původní projekt opravy této dálnice.
Kvůli tomu se patrně nepodaří položit nový povrch ani v jednom jízdním pásu ještě letos a bude tak nutné betonářské práce odložit do příští stavební sezony. ČTK to uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) David Čermák.
Únosnost na krajnicích je podle Čermáka menší, než se předem předpokládalo. Ředitel ŘSD tvrdí, že překvapivě špatná kvalita podloží pod dálnicí se projevila i na jiných opravovaných částech komunikace a liší se i v rámci jednotlivých úseků.
Kvůli tomu byly práce na rekonstrukci dálnice u Velké Bíteše pozastaveny. Pokračovat budou až po schválení nové realizační dokumentace stavby.
Náklady na úpravu krajnic a práce navíc v souvislosti s odvodněním podloží odhaduje stavební firma OHL ŽS, která dálnici v daném úseku opravuje, na řádově miliony korun.
Podobný problém s podložím ŘSD řeší i na úseku mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. Tam ale ředitelství jedná o urychlení stavby a alespoň betonáži části jízdního pásu před zimní stavební přestávkou.
Nový ministr dopravy Zdeněk Žák v rozhovoru pro rádio Impuls řekl, že chce rekonstrukci D1 zrychlit. Mimo jiné hodlá prosadit u hygieniků, aby umožnili stavební práce v noci. Stát si však u firem rekonstruující dálnici práce přes noc nevynutil. Noční práce by stavbu urychlily, mohly by ji ale prodražit.
Zdroj: auto.cz