Od začátku září školní nápojové automaty firmy změní i svůj vzhled. Zmizí z nich reklamy a loga, a budou nabízet pouze nekalorické nápoje a nápoje bez přidaného cukru. „Postupně začneme z automatů odstraňovat reklamy a loga. Jejich plocha bude nově pouze vyzývat k dodržování pitného režimu,“ uvádí Petr Jonák, šéf marketingu Coca-Cola HBC Česko a Slovensko. Výrobce nápojů zároveň aktivně pracuje na splnění dalšího závazku evropské organizace výrobců sycených nápojů UNESDA, kterým je průměrné snížení cukru v portfoliu sycených nápojů o desetinu do roku 2020.
„Závazek organizace UNESDA nenabízet na středních školách slazené nápoje se vztahuje pouze na nápoje sycené. V České republice jsme se rozhodli rozšířit tento odpovědný přístup i na další kategorie, jakými jsou ledové čaje nebo energetické nápoje,“ dodává Jonák. Opatření organizace UNESDA se dotkne tak asi 40 milionů studentů ve 28 unijních zemích a v Británii jde ještě dál. Tamní vláda totiž připravuje zákaz prodeje takzvaných energetických nápojů s vysokým obsahem kofeinu. Vztahovat by se měl na děti a mladistvé, kteří by si nápoj chtěli koupit v Anglii. Skotsko, Wales a Severní Irsko si v této oblasti určují vlastní pravidla. Podle agentury Reuters se britská vláda, která již oznámila zahájení veřejné konzultace k tématu, obává negativních dopadů pití energetických nápojů na veřejné zdraví.
Zdroj: E15.cz

Volejte 1227