Škoda láká soukromé zákazníky: protáhla záruku, přidá servis zdarma

Značku Kia „udělala“ na českém trh nadstandardní sedmiletá záruka, řada automobilek nabízí běžně záruku pětiletou. Teď v rámci masivní akce na podporu prodeje lze při troše šikovnosti získat pětiletou záruku zdarma i u tuzemské Škody Auto. Má to ovšem háček.

Škoda začátkem roku výrazně zdražila a proškrtala nabídku. Nejlevnější auto tradiční české značky dnes vyjde na 370 tisíc, je to fabia s litrovým atmosferickým motorem. Automobilka stále zpracovává dlouhou frontu objednávek, která se vytvořila za uplynulé roky, kdy celý průmysl bojoval s nedostatkem komponent; přísun nových objednávek ovšem s aktuální ekonomickou nejistotou ve společnosti už tak velký není.

Nyní v rámci nové akce na podporu prodeje v Česku jde Škoda s cenou za doplňkové služby hodně dolů a nabízí prodlouženou záruku i výhodný předplacený servis. Obojí na pět let. Platí to ovšem pouze pro privátní zákazníky.

Většina soukromých zákazníků při výběru auta upřednostňuje racionální ukazatele, jako jsou cena a užitná hodnota, tedy jak moc daný vůz vyhovuje jejich požadavkům. Propočítávají, zda připlatit za diesel nebo výbavu. Stále relativně málo jich zkoumá ceny servisu a dílů, nebo jak daleko mají do servisu.

Náklady na servis a údržbu se přitom do ceny vlastnictví provozu vozu promítnou zásadně. Ceny dílů k opravám po nehodách, ale i dílů spotřebních se mohou napříč značkami výrazně lišit. Náklady na pravidelnou údržbu tak snadno mohou vymazat a přebít nižší spotřebu paliva nebo výhodnější kupní cenu konkrétního modelu.

Pokud si tedy dnes pořídíte nové auto a budete s ním minimálně po dobu prodloužené záruky jezdit do autorizovaného servisu (což statisticky dělá naprostá většina soukromých majitelů), budou na konci záruky (většinou pětileté) hodinové sazby a ceny dílů pravděpodobně dramaticky odlišné od cen dnešních. Vyšší. Nahoru je požene inflace a další faktory.

Nabídky předplacených servisních služeb jsou si napříč značkami podobné, většinou nabízejí základní úroveň pokrývající náklady na předepsané servisní prohlídky (vč. výměn oleje, filtrů, svíček atd.) a rozšířenou variantu, která obsahuje veškerou údržbu (včetně výměn dílů opotřebených provozem jako např. brzdy, tlumiče, stěrače apod.). Ceny jsou z většiny shodné vždy pro celou modelovou řadu bez ohledu na motorizaci, liší se podle trvání smlouvy a/nebo nájezdu kilometrů.

Stejně jako banky nabízejí i automobilky možnost si „zafixovat“ servisní náklady. Předplacený servis může být pro kupujícího velmi výhodný – nákladům na údržbu auta se tak jako tak nevyhne, ale jejich „fixací“ lze ušetřit.

Dosud platila standardně pro vozy Škoda záruka 2 roky na věcné a právní vady, 3 roky na lak a 12 let na prorezavění karoserie. Prodloužená záruka se dala přikoupit.

Balíček, který je dostupný pro modely Škoda Fabia, Scala, Kamiq a Karoq, nabídne zájemcům Škoda Prodlouženou záruku a Škoda Předplacený servis Standard na 5 let nebo do 100 000 kilometrů. V rámci prodloužené záruky bude zákazníkovi po celou dobu platnosti provedena bezplatná oprava poškození vozu způsobeného jeho vadou, a v rámci předplaceného servisu má zákazník nárok na bezplatné provedení všech servisních prohlídek předepsaných výrobcem včetně práce a materiálu.

Cena se liší podle toho, zda zákazník platí v hotovosti, nebo si bere auto v rámci splátkového financování od Volkswagen Financial Services.

V druhém případě mohou klienti při pořízení nového vozu s produktem Financování Chytře ušetřit až 41 900 korun. Při zakoupení v hotovosti lze balíček pořídit za 9 900 Kč, tedy s možností ušetřit až 32 000 Kč.

 

Automobilky se staví různě k otázce, zda musí být auto v prodloužené záruce servisováno v autorizované dílně – na to si dávejte pozor. U Škody není vázána prodloužená záruka na návštěvu autorizovaného servisu, opravce ovšem musí být schopen doložit, že dodržel postup a použil patřičný materiál.

Prodloužená záruční lhůta bývá i na vady laku a prorezavění karoserie. Vypadá to sice lákavě, ale prodejci ve smlouvě mají poznámku, že se vztahuje jen na reznutí směrem zevnitř ven. Tím se brání tomu, aby auto kvůli korozi karoserie nereklamoval někdo, kdo s autem boural, odřel ho a ťuknuté místo pak začalo rezivět. Při korozi zevnitř ven je téměř jisté, že jde o chybu automobilky při výrobě.

Někteří dealeři jdou ještě za hranu této oficiální akce. „My jsme se rozhodli, že i v případě platby v hotovosti u těchto modelů poskytneme záruku a základní servis zcela zdarma,“ uvedl pro iDNES.cz ředitel prodeje Louda Auto Martin Feller. „Základní servis zahrnuje servisní úkony předepsané výrobcem. Jedná se zejména o servisní prohlídky podle stanoveného servisního intervalu, zahrnující výměny motorového oleje, výměny filtrů, výměnu brzdové kapaliny, zapalovacích svíček a další úkony prováděné v rámci servisních prohlídek.“

 

Autoři: Martin Šidlák, fdv

Zdroj: idnes.cz

X
1227 logo
Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.