Technicky nezpůsobilá vozidla jsou nebezpečná, řidiči to často podceňují

Zdaleka ne každý řidič si uvědomuje, jak nebezpečný může být na silnici špatný technický stav jeho vozidla. Zákon dokonce vyjmenovává, v jakém případě vozidlo na silnici vůbec nesmí. Jde například o chyby na osvětlení vozidla či rozbitá či příliš zatmavená okna.

 

Uvádíme příklad od BESIPU: jednomu z  aut nesvítí brzdová světla a navíc má příliš zatemněná přední boční okna. Proto nemá šanci navázat oční kontakt s ostatními. To jsou hned dva podstatné příklady technické nezpůsobilosti k jízdě.

Řidič dalšího auta zase  podceňuje stav pneumatik. Pokud je má příliš opotřebované, vůbec nesmí na silnici vyjet. Navíc mu nesvítí světlo přilehlé ke středu vozovky, díky čemuž je snadno zaměnitelný za mnohem užší motorku.

Technická nezpůsobilost vozidel k provozu

Technická nezpůsobilost vozidel k provozu na pozemních komunikacích je obecně upravena v § 37 zákona č. 56/2001 Sb. takto:

Silniční vozidlo je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, pokud:

a) pro závady v technickém stavu bezprostředně ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,

b) poškozuje životní prostředí nad míru stanovenou prováděcím právním předpisem,

c) provozovatel vozidla neprokáže jeho technickou způsobilost k provozu na pozemních komunikacích způsobem stanoveným tímto zákonem,

d) byly na vozidle provedeny neschválené změny anebo zásahy do identifikátorů vozidla, například VIN.

Zdroj: novinky.cz

X
1227 logo
Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.