Přelom července a srpna bývá na evropských dálnicích obvykle velký očistec a nejinak tomu to bude i letos. Nejhorší víkend letošních letních prázdnin nastává právě tento týden, pokud tak vyrážíte autem na dovolenou do zahraničí, zřejmě se nevyhnete dlouhým kolonám.
Ve dvou lidnatých spolkových zemích Německa, Bavorsku a Bádensku-Württembersku, začínají právě tento týden prázdniny, což s sebou vždy přináší hromadný přesun německého obyvatelstva na dovolenou, který je očekáván i letos. K tomuto proudu se navíc podle odhadů přidá i druhá vlna turistů z části Nizozemí, zatímco turisté ze severoněmeckých spolkových zemí a ze Skandinávie se budou vracet domů. Kolem a kolem se předpokládá velký provoz na hlavních evropských tazích, a to zhruba od pátečního poledne do sobotního odpoledne.
Aby toho navíc nebylo málo, k přesunu turistů na dovolenou a z dovolené se přidají dvě velké akce, které také znamenají vyšší dopravní zatížení. Na německém závodním okruhu Hockenheim se tento víkend jede Velká cena Formule 1, kam zamíří několik desítek tisíc fanoušků z celé Evropy. Dopravní komplikace se tak dají očekávat hlavně na tamější dálnici A6, mezi Mannheimem a Heilbronnem.
V rakouském Ehrenbergu, severně od Innsbrucku, se pak mezi 26. a 28. červencem koná již tradiční středověký festival, který také láká množství návštěvníků. Kvůli této akci se tak zase očekávají komplikace v okolí průsmyku Fernpass.
Pokud pak razíte do Chorvatska, počítejte s tím, že na dálnici A1 ze Záhřebu směrem na Split, Makarskou nebo Dubrovník je mezi tunely Krpani a Sveti Rok poškozená vozovka. Až do odvolání je v těchto místech snížena maximální povolená rychlost na 100 km/h, což dopravu v těchto místech může též negativně omezit.
Kvůli hrozbě dlouhých kolon se tak řidičům doporučuje, ať na cestu vyrazí později, třeba až během sobotního odpoledne, kdy už by se měla dopravní situace lepšit. Pokud taková možnost není, doporučujeme se obrnit trpělivostí a na cestu se pečlivě připravit – mít s sebou dostatek nápojů pro případ dlouhého stání v koloně někde na sluníčku a také dostatek paliva v nádrži, aby někde v zácpě nedošlo. Co se týče objížděk, v zahraničí se sjet z dálnice vyplatí obvykle až v případě, kdy je kolona přes deset kilometrů dlouhá.
Autor: David Bureš
Zdroj: auto.cz