Porucha elektrického zařízení
Listy zabraňují vstupu vody do odtokových otvorů, takže se kapalina hromadí pod čelním sklem. Ale design mnoha automobilů je takový, že pod ním je motor stěrače, spínač a dokonce i „mozek“ automobilu. Výsledkem je, že všechny tyto drahé součásti jsou zaplaveny a selhávají.
Problémy ventilace
Listí se může dostat do vozidla ventilačním systémem. Je-li ho příliš mnoho, ucpe kabinový filtr a naruší tak cirkulaci vzduchu v kabině. Výsledkem je, že se sklo potí, takžeřidič špatně vidí.

Voda v kabině
Zanesené odtokové otvory mohou umožnit vodě dostat se do prostoru pro cestující. Také se hromadí pod čalouněním a přispívá k zamlžování oken. A pokud problém vyřešíte, může se pod kobercem objevit rez.
Zprostředkovatel koroze
Listí se do odtokových cest dostává společně s půdou a pylem. Celá tato směs se postupně pěchuje mezi plastové blatníky předních blatníků a podběhy kol. Těmito problémy je známý třeba Opel Astra nebo Dacia Logan.

Pokud nečistoty nejsou odstraněny, může z humusu v průběhu času dokonce začít růst tráva. Vypadá to komicky, ale nezapomeňme na korozi. Ta začne „ohlodávat“ přední blatníky zevnitř: natolik, že jimi proroste a drahé části karoserie budou muset být vyměněny.
Problémy v zimě
Kvůli ucpanému odtoku se v otvorech předních dveří některých automobilů začne hromadit špína a voda. V zimě mrzne a když řidič po parkování otevře dveře, ozve se strašlivé skřípání, protože hranu dveří začíná požírat led.

Existuje pouze jedna rada: vjeďte autem někam do tepla a poté vyčistěte odtoky od listí a nečistot.
Autor: Matěj Hrnčíř
Zdroj: autozive.cz