Velký test letních pneumatik 2020. Neprošly jen dvoje

Evropské autokluby testovaly 28 modelů letních pneumatik ve dvou rozměrech. Tentokrát byl testován rozměr 225/40 R18 a 235/55 R17. S výjimkou dvou pneumatik mohou autokluby doporučit všechny modely.

Pro kompakty a nižší střední třídu

Rozměr 225/40 R18 je vhodný pro kompaktní vozy, nebo auta nižší střední třídy. Většina kandidátů na testy v této kategorii přinesla uspokojivé výsledky. Celkem čtyři modely byly hodnoceny jako dobré a jedenáct uspokojivé. Testovací jezdce ohromil výkon několika vzorků na suchých silnicích.

Kromě modelu Rotalla Setulla S-Pace RU01 vykazovaly všechny pneumatiky dobré jízdní vlastnosti na suchých vozovkách. Největší slabinou modelu Rotalla je jízda na mokré vozovce, kde byla pneumatika výrazně pod úrovní zbytku pole a průměrně si vedla i u jízdních vlastností na suché vozovce. Celkově získala dvě hvězdy z pěti možných.

S hodnocením čtyř hvězd z pěti možných byly hodnoceny pneumatiky Continental PremiumContact 6, Michelin Pilot Sport 4, Goodyear Eagle F1 Asymetric 5 a Maxxis Victra sport 5. Tyto modely jsou opravdu všestrannou pneumatikou, která neohrožuje bezpečnost posádky vozidla, chovají se tak, jak mají a mají i dobré environmentální aspekty.

Dalších jedenáct výrobků obdrželo tři hvězdy z pěti možných. Jde o Nexen N´Fera Sport, Sava Intensa uhp 2nd, Vredestein Ultrac Vorti, Falcon Azenis FK510, Bridgestone Potenza S001, Kumho Ecsta PS71, Nokian Powerproof, Pirelli P Zero, Toyo Proxes Sport, Hankook Ventus S1 evo 3 a Cooper Zeon CS-Sport.

Mezi nimi v oblasti spotřeby paliva a opotřebení vynikaly pneumatiky Nexen N´Fera Sport, Sava Intensa uhp 2nd a Vredestein Ultrac Vorti, ale zase měly průměrné výsledky při jízdě na mokru. Opak byl u pneumatiky Pirelli P Zero, která měla výborné hodnocení při jízdě na suchu a mokru, ale zase průměrné hodnocení ve spotřebě paliva a opotřebení.

Kolik kilometrů na pneumatikách ujedete

Pro SUV a dodávky

Testovaná velikost pneumatik 235/55 R17 se obouvá především na SUV, ale často se dá použít i na dodávky a výsledky ukazují, že jsou lepší alternativou pro tuto kategorii vozidel než pneumatiky velikosti 215/C, které byly loni testovány. Počet najetých kilometrů je v průměru nižší, ale zejména pokud jde o přilnavost za mokra, je brzdná dráha na mokrých vozovkách u většiny letos testovaných modelů lepší.

Autokluby v této kategorii doporučují čtyři pneumatiky. Jde o modely Michelin Primacy 4, Bridgestone Turanza T005, Maxxis Premita 5 a Pirelli Cinturato P7. Tyto modely měly dobré skóre ve všech kritériích a nemají žádné významné slabiny.

O kousek horší je sedm dalších modelů. Jde o Hankook Ventus Prime 3, Semperit Speed-Life 2 SUV, Yokohama BluErth RV-02, Continental EcoContact 6, Esa + Tecar Spirit Pro, Kumho Ecsta HS51 a Dynaxer HP3.

Jediným modelem, který v tomto velkém testování zcela neuspěl, byl Laufen S-Fit EQ. Tento model patří z hlediska opotřebení, spotřeby paliva i hlučnosti do střední třídy, ale pokud je silnice mokrá, tak pneumatika vykazuje malou přilnavost a špatnou rovnováhu. Kromě toho byla naměřena i dlouhá brzdná dráha.

Test letních pneumatik
 
Autoři: pro iDNES.cz, Petr Jankov
 
Zdroj: idnes.cz

 

X
1227 logo
Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.