"Stejně jako v předchozích letech výsledky ukazují, že většina řidičů si není vědoma nákladů a rozsahu škod pro životní prostředí, které má na svědomí nedostatečná péče o pneumatiky," uvedl viceprezident Bridgestone Europe Tom Fukuda. Bridgestone provedl v rámci svých aktivit na podporu bezpečnosti kontroly již více než 180 000 pneumatik u nákupních středisek a na veřejných parkovištích v 11 evropských zemích.
Podle průzkumu jezdí téměř pětina motoristů na závažně podhuštěných pneumatikách, tedy s tlakem nižším minimálně o 0,5 baru, a čtyři procenta na kriticky podhuštěných gumách s tlakem nižším o více než 0,75 baru.
Téměř 20 procent používaných pneumatik vykazuje opotřebení pod hranicí evropskou legislativou povolené minimální hloubky dezénu 1,6 mm. Více než 3,5 procenta kontrolovaných pneumatik vykazovalo jak kritické opotřebení, tak i kritické podhuštění.
Tlak vzduchu v pneumatice výrazně ovlivňuje velikost valivého odporu, který patří mezi klíčové faktory ovlivňující výši spotřeby paliva vozidla. V závislosti na typu silnice a jízdním stylu připadá na valivý odpor 18 až 26 procent celkové síly, kterou musí vozidlo vynaložit na překonání všech jízdních odporů. Protože nízký tlak vzduchu v pneumatice zvyšuje velikost valivého odporu, má přímý vliv na hospodárnost jízdy a množství vypouštěných emisí.
Zdroj: ctk.cz