Na čtrnáct pojišťoven, které nabízejí v České republice povinné ručení, připadá přibližně 7 milionů pojištěných vozidel. Boj o klienty je tedy na místě, protože každý jedinec, který si u pojišťovny sjedná povinné ručení je potenciálním kupcem dalších produktů od havarijního pojištění až po pojištění majetku. Ty jsou pro pojišťovnu samozřejmě o mnoho výdělečnější. Přilákat lidi na povinné ručení, které někde prostě uzavřít musí, je tak velmi výhodné.
Konkurenční boj o každého klienta tak přinesl neustálé snižování cen, odmazávání malusů a lákání na další a další slevy. To vše ještě podpořili prodejci pojištění jako je iruceni.cz, které řidičům poskytují porovnání povinného ručení, a to až do té míry, že pojišťovny začaly povinné ručení dotovat.
Jelikož je tento stav nadále neudržitelný, není jiné východisko než přistoupit k opětovnému zdražování.
Koho se zdražení dotkne?
Klasické sazby povinného ručení porostou opravdu jen v řádu jednotek procent. Velkého počtu klientů se tak zdražení dotkne opravdu minimálně. Hlouběji do peněženky budou muset sáhnout zejména horší řidiči a klienti využívající flotilové pojištění.
Právě k cenovému postihu řidičů, kteří častěji bourají, se navrací hodně pojišťoven. Některé dokonce chystají návrat k tzv. malusu, který automaticky zvyšuje těmto nezodpovědným řidičům sazby. Naopak dobří řidiči jezdící bez nehody budou mít ceny povinného ručení zachovány téměř v nezměněné cenové hladině.
Porovnávání a online sjednání ještě důležitější
Většina pojišťoven samozřejmě stále zůstává u klasického výpočtu ceny podle věku řidiče, místa bydliště, stáří a výkonu vozidla a dalších kritérií. Vypočítaná cena je pak snižována bonusy a slevami.
Nyní ještě více než dříve tedy bude důležité nabídky pojišťoven porovnávat mezi sebou a důkladněji hledat nejlepší ceny. Nadále také bude platit, že chcete-li na povinném ručení ušetřit, je lépe obrátit se na zprostředkovatele online pojištění než na pojišťovny samotné. Získáte totiž slevu nejen za online sjednání, ale i nižší cenu, která je důsledkem exkluzivních smluv prodejců s pojišťovnami.
Příklady úspor u konkrétních vozidel (hodnoty jsou orientační, platné k 10/2012).
Zdroj: auto.cz