Zdražení povinného ručení je na cestě

Původ problému - pojišťovny

Na čtrnáct pojišťoven, které nabízejí v České republice povinné ručení, připadá přibližně 7 milionů pojištěných vozidel. Boj o klienty je tedy na místě, protože každý jedinec, který si u pojišťovny sjedná povinné ručení je potenciálním kupcem dalších produktů od havarijního pojištění až po pojištění majetku. Ty jsou pro pojišťovnu samozřejmě o mnoho výdělečnější. Přilákat lidi na povinné ručení, které někde prostě uzavřít musí, je tak velmi výhodné.

 

Konkurenční boj o každého klienta tak přinesl neustálé snižování cen, odmazávání malusů a lákání na další a další slevy. To vše ještě podpořili prodejci pojištění jako je iruceni.cz, které řidičům poskytují porovnání povinného ručení, a to až do té míry, že pojišťovny začaly povinné ručení dotovat.

Jelikož je tento stav nadále neudržitelný, není jiné východisko než přistoupit k opětovnému zdražování.

Koho se zdražení dotkne?

Klasické sazby povinného ručení porostou opravdu jen v řádu jednotek procent. Velkého počtu klientů se tak zdražení dotkne opravdu minimálně. Hlouběji do peněženky budou muset sáhnout zejména horší řidiči a klienti využívající flotilové pojištění.

Právě k cenovému postihu řidičů, kteří častěji bourají, se navrací hodně pojišťoven. Některé dokonce chystají návrat k tzv. malusu, který automaticky zvyšuje těmto nezodpovědným řidičům sazby. Naopak dobří řidiči jezdící bez nehody budou mít ceny povinného ručení zachovány téměř v nezměněné cenové hladině.

Porovnávání a online sjednání ještě důležitější

Většina pojišťoven samozřejmě stále zůstává u klasického výpočtu ceny podle věku řidiče, místa bydliště, stáří a výkonu vozidla a dalších kritérií. Vypočítaná cena je pak snižována bonusy a slevami.

Nyní ještě více než dříve tedy bude důležité nabídky pojišťoven porovnávat mezi sebou a důkladněji hledat nejlepší ceny. Nadále také bude platit, že chcete-li na povinném ručení ušetřit, je lépe obrátit se na zprostředkovatele online pojištění než na pojišťovny samotné. Získáte totiž slevu nejen za online sjednání, ale i nižší cenu, která je důsledkem exkluzivních smluv prodejců s pojišťovnami.

Příklady úspor u konkrétních vozidel (hodnoty jsou orientační, platné k 10/2012).

Zdroj: auto.cz

X
1227 logo
Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.