Levné tankování se může prodražit. Co zvažovat při výběru paliva?

Jistě jste takové dilema už zažili. Přijedete k čerpací stanici a na stojanu si můžete vybrat ze základních paliv a těch prémiových. Ta jsou logicky dražší, takže šetřílci je hned zavrhnou. Jenže v konečném důsledku je to může stát peněz mnohem více.

Cena paliva je jistě důležitou položkou rozpočtu. Jenže hodnotit náklady na provoz auta jen touto optikou by byla velká chyba. Bohužel tomu různé průzkumy a testy nahrávají – třeba v médiích při výběru pohonné jednotky vozu. Jistě jste nějaké takové srovnání už četli: tolik a tolik stojí kilometr jízdy u modelu spalujícího benzin, tolik a tolik u dieselu, LPG nebo elektra. Jenže jednoho dne tyto velmi zjednodušené výpočty mohou přivodit značný bolehlav.

Nákladné opravy při nevhodném šetření

Do provozních nákladů je potřeba počítat i amortizaci vozu, pojištění a ovšem servisní náklady. A ty mohou být závratné. Přitom mohou významně souviset právě s používaným palivem. Nevěříte? Stačí si přečíst servisní rubriky motoristických magazínů a dozvíte se, jak ten a ten moderní motor trpí na usazování karbonu a jak vysoké náklady oprava tohoto problému představuje.

Prémiová paliva Shell zajistí skvělou kondici motoru

Současné přísné emisní limity mají velký vliv na konstrukci pohonných jednotek. Třeba u zážehových motorů, jichž se dnes prodává většina, se používá v podstatě jen přímé vstřikování paliva. Efektivita takového motoru je vyšší, zároveň však těmto agregátům nesvědčí krátké trasy, kdy se v nedostatečně zahřátém motoru a jeho příslušenství hromadí karbonové úsady. Jednoho dne to může vyústit až v destrukci motoru. Přitom velká část těchto vozů je používána právě na krátké trasy.

Motory potřebují s karbonem pomoci

Základní paliva nejsou aditivována tak, aby se ukládání karbonových úsad dařilo úplně zamezit. Naopak prémiová tato aditiva obsahují, a motor tak dokážou průběžně čistit a udržovat v perfektní kondici. Přes svou vyšší cenu se tak v konečném důsledku výrazně vyplatí, protože ušetří peníze za nákladný servis, tedy částky v desítkách i stovkách tisíc korun.

Shell V-Power je právě takové prémiové palivo, které ve své poslední generaci 100% čistí klíčové části motoru od karbonových usazenin. Při jeho pravidelném tankování je tak motor stále ve skvělé kondici. Nesnižuje se jeho výkon a v neposlední řadě se můžete těšit z nižší spotřeby. Vyšší cena se tak velmi rychle vrátí na celkových provozních nákladech vozu. A nemusí se jednat jen o nejmodernější agregáty, takové palivo má příznivý vliv i na kondici motorů starších vozů.

Prémiová paliva Shell zajistí skvělou kondici motoru

„I starší motor, který je už zanesený usazeninami, může dostat druhou šanci a fungovat efektivně a na plný výkon – skoro jako nový. Stačí tankovat palivo s pokročilou aditivací, jako je například Shell V-Power, které dokáže vyčistit klíčové části motoru,“ vysvětluje Markéta Jakoubková, expertka na kvalitu paliv ze společnosti Shell. Dodává, že prémiová paliva zároveň pomáhají snižovat emise.

Moderní motory stejně jako ty starší mohou být úsporné a trvanlivé, s co nejnižšími provozními náklady. Stačí jim poskytnout odpovídající palivo, jakým je nejnovější generace Shell V-Power.

Autor: Shell, advertorial idnes.cz

Zdroj: advertorial idnes.cz

 

X
1227 logo
Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.