23.05.2025
Mladí čeští řidiči to při vstupu na silnice nemají lehké. Pořídit si automobil a povinné ručení něco stojí. Zatímco jsou mladí čeští řidiči patrně spořiví – více než polovina své první auto kupuje z vlastních úspor, jsou zároveň i značně nesamostatní ve výběru pojištění – přes padesát procent jich spoléhá na radu rodiny nebo přátel.
22.05.2025
Starší, častěji z ciziny, s větším kilometrovým nájezdem, zato ale levnější. Tak by se dal jednoduše popsat rozdíl mezi ojetými auty, která se prodávala na českém trhu v letošním prvním kvartálu v porovnání s těmi, která se prodávala na Slovensku. V čem všem se český a slovenský trh letos zatím lišily?
21.05.2025
Dlouhodobě nejrizikovějším okresem je Benešov, mezi kraji se nejvíce nehod se zvěří stává v kraji Středočeském. Konkrétní nejrizikovější úsek silnice je však v Libereckém kraji.
20.05.2025
Více než 90 % dopravních nehod způsobí člověk. Ne kvůli poruše vozidla nebo špatně značené křižovatce, ale kvůli obyčejným lidským chybám. Hlavní roli hraje únava, nepozornost, chybný odhad nebo zbytečný risk.
19.05.2025
Každý den se stane v průměru 385 dopravních nehod, přičemž větší část z nich řeší česká policie. Jsou nicméně kolize, ke kterým ruku zákona volat nemusíte, a můžete celý případ vyřešit euroformulářem. Ale co když nemáte shodu na viníkovi a policii z nějakého důvodu volat nechcete?
16.05.2025
Spousta řidičů si vypracovala za léta řízení mnoho podivných zlozvyků. A asi dva nejrozšířenější jsou odkládání levé nohy na spojkový pedál a pravé ruky na řadicí páku. Čemu to vadí a co se může stát?
15.05.2025
Ministerstvo dopravy představilo plány na budoucí rozvoj dálniční sítě v Česku
14.05.2025
Mezi aktuálně nejproblémovějšími auty se objevují i elektromobily a oblíbené modely, jako jsou Ford Focus, Hyundai Tucson nebo plug-in hybridní BMW 330e. Společnost Carvago letos poprvé aktualizovala svůj blacklist – seznam zvlášť problematických modelů a verzí, které jsou natolik nespolehlivé a rizikové, že je zcela vyřazuje ze své nabídky.
13.05.2025
Setkat se při nákupu ojetého auta se stočeným tachometrem není nic neobvyklého. Jedná se o jednu z častých praktik, díky které si nepoctiví prodejci jednoduše přijdou v průměru na 60 000 Kč. U mladších, dražších či luxusnějších vozidel samozřejmě i na mnohem více.